Games: Η Ιστορία της κονσόλας

Από την πρώτη κονσόλα του Ralph H. Baer το Brown Box, έως στο Playstation 5 και Xbox Serie X/S

Το kingsport.gr εγκαινιάζει την νέα στήλη «GAMES» που θα παρουσιάζει τα retro αλλά και τα νέα videogames.

Η στήλη θα εγκαινιαστεί από την πρώτη κονσόλα έως τις πρόσφατες παιχνιδομηχανές, η αρχή θα γίνει από την Brown Box που «γεννήθηκε» το 1967 έως στο Playstation 5 και Xbox Serie X/S.

Η λέξη κονσόλα είναι ταυτισμένη με τις παιδικές μας αναμνήσεις , καθως ύστερα από το σχολείο οι τηλεοράσεις δούλευαν χωρίς «ξεκούραση» για να τερματιστούν οι πίστες διότι όλες δεν ήταν εύκολες. Με αποτέλεσμα να θέλει χρόνο για να την βγάλεις χωρίς βοήθεια από το ίντερνετ. Πλέον δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σύγχρονες κονσόλες παιχνιδιών προσφέρουν εκπληκτικά γραφικά και εφέ.

Το 1967 δημιουργήθηκε η πρώτη κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών. Η συσκευή, γνωστή ως Brown Box, ήταν ουσιαστικά ένα ορθογώνιο καφέ ξύλινο κουτί με δύο συνδεδεμένα χειριστήρια. Εφευρέθηκε από τον Ralph H. Baer, ​​«ο πατέρας των βιντεοπαιχνιδιών». Η κονσόλα σχεδιάστηκε για να συνδέεται με τηλεοράσεις και οι παίκτες είχαν συνολικά έξι παιχνίδια στη διάθεσή τους – τένις, πινγκ-πονγκ, χάντμπολ, βόλεϊ, κυνηγητό και ένα παιχνίδι με ελαφρύ όπλο.

Αν και τα πρώτα παιχνίδια εμφανίστηκαν σε υπολογιστές το 1950 όπου βασίστηκαν γύρω από συσκευές καθοδικού σωλήνα, το σήμα τους δεν ήταν αναλογικό μέχρι το 1972. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η πρώτη οικιακή κονσόλα, το Magnavox Odyssey, που εφευρέθηκε από τον Ralph H. Baer και μπορούσε να συνδεθεί με μια απλή τηλεόραση σπιτιού. Το Odyssey αποτελείται από ένα λευκό, μαύρο και καφέ κουτί που συνδέεται με μια τηλεόραση και δύο ορθογώνια χειριστήρια που συνδέονται με καλώδια.

Τα γραφικά που πρόσφερε η Οδύσσεια ήταν λευκές κουκίδες και γραμμές. Αν και τα παιχνίδια δεν είχαν γραφικά φόντου, το σύστημα ήρθε με διαφανείς επικαλύψεις οθόνης. Αυτά κολλημένα στην οθόνη και χρησιμοποιήθηκαν ως έγχρωμο υπόβαθρο για τα παιχνίδια. Ορισμένα από τα παιχνίδια θα μπορούσαν να παιχτούν χωρίς φόντο, όπως πινγκ-πονγκ, ενώ άλλα τα χρειάζονταν.

Δυστυχώς το Odyssey  δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την εμπορική επιτυχία της πρωτοτυπίας.

Το κοινό άρχισε να λαμβάνει περισσότερο υπόψη του τις αναδυόμενες βιομηχανίες βίντεοπαιχνιδιών.

Το φθινόπωρο του 1975 η Magnavox αποφάσισε να βελτιώσει το σύστημα Odyssey και άρχισε να κυκλοφορεί νέα μοντέλα σε τακτική βάση. Αν και κάθε κονσόλα που κυκλοφόρησε ξεπέρασε τον προκάτοχό της όσον αφορά τα γραφικά, τα χειριστήρια και την απόδοση, ο αριθμός των συμβατών παιχνιδιών παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό ο ίδιος .Υποχώρησε με τη δημοσιότητα του Pong, ακύρωσε το Odyssey και κυκλοφόρησε μια απλοποιημένη μορφή που έπαιζε μόνο Pong και χόκεϊ, το Odyssey 100.

 

 

Ένα δεύτερο, ισχυρότερο χτύπημα για την κονσόλα της, δέχεται η Magnavox με το Odyssey 200, όπου κυκλοφόρησε με το 100 και είχε πρόσθετα στην οθόνη βαθμολόγησης, παιχνίδι έως τέσσερις παίκτες και ένα τρίτο παιχνίδι συντριβής, όμως σχεδόν ταυτόχρονα κυκλοφορεί η Atari τη δικιά της κονσόλα σπιτιού Pong μέσω της Sear. Αυτή η κονσόλα ήταν και το ερέθισμα για να αρχίσει να αναζητά ηλεκτρονική ψυχαγωγία η καταναλωτική αγορά. Όπως και με τα arcade, έτσι και η εγχώρια αγορά γέμισε από κονσόλες που έπαιζαν απλά πινγκ πονγκ.

Στα τέλη του 1974 στην Ιταλία έρχεται το Ping-O-Tronic μπορεί να μην είναι γνωστό όνομα όπως πολλές από τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών πρώτης γενιάς σε αυτήν τη λίστα, ήταν η πρώτη οικιακή κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών που κυκλοφόρησε στην Ιταλία. Το Ping-O-Tronic κατασκευάστηκε από την Zanussi, μια εδραιωμένη εταιρεία επίπλων.

Δεν είναι γνωστά πολλά για την αρχική κυκλοφορία του Ping-O-Tronic. Η κονσόλα κυκλοφόρησε κάποια στιγμή στα τέλη του 1974 από τη Sèleco, έναν Ιταλό κατασκευαστή ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Αρκετές εκδόσεις του Ping-O-Tronic κυκλοφόρησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αριθμούνται PP-1 έως PP-10. Το Ping-O-Tronic ακολούθησε το Play-O-Tronic το 1977.

To 1975 η Atari, που μέχρι τότε παρήγαγε αποκλειστικά video games, κυκλοφόρησε την πρώτη της παιχνιδομηχανή, με τίτλο Pong. Η μεγάλη έκρηξη της εταιρίας, όμως, συνέβη δύο χρόνια αργότερα, με το Atari 2600, που αποτελεί μέχρι σήμερα μία από τις πιο εμβληματικές κονσόλες στην ιστορία της βιομηχανίας.

Η επανάσταση της συγκεκριμένης κονσόλας είναι πως εισήγαγε για πρώτη φορά στον χώρο, τις rom κασέτες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν απ’ όλες τις επόμενες παιχνιδομηχανές μέχρι και στα τέλη των 80s.

Τα παιχνίδια άρχιζαν να παίρνουν χρώμα και να γίνονται κομμάτι της pop κουλτούρας. Το πιο διάσημο παιχνίδι της κονσόλας που μπορούσες να τη χειριστείς με joystick, ήταν φυσικά το Pacman που παίζεται ακόμη μέχρι σήμερα. Τα γραφικά ήταν πολύ καλύτερα όπως και το gameplay της κονσόλας.

Η αναμονή του κοινού ήταν πολύ μεγάλη. Αξίζει να σημειωθεί πως η κονσόλα πούλησε 400.000 κομμάτια μόνο την πρώτη μέρα κυκλοφορίας της, τα Χριστούγεννα του 1977. Την ίδια επιτυχία γνώρισε και η δεύτερη κονσόλα της σειράς, το Atari 5200. Μπορεί σήμερα αρκετοί νέοι να αγνοούν ακόμη και την ύπαρξη της, ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρία όρισε την gaming βιομηχανία για μια ολόκληρη δεκαετία, ενώ έβαλε τις βάσεις για τα video games που όλοι γνωρίζουμε σήμερα. Μέχρι να ‘ρθει η επέλαση των Ιαπώνων.

Αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια εποχή με το Atari οι Fairchild, Coleco και Stunt Cycle εισήλθαν επίσης στην αγορά των κονσολών βιντεοπαιχνιδιών.

Στην πραγματικότητα, η Fairchild απέτυχε να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, αλλά η Coleco Telstar ήταν μια διαφορετική ιστορία. Το ντεμπούτο του προκάλεσε πολύ ενθουσιασμό καθώς επέτρεψε στους παίκτες να παίζουν έγχρωμα παιχνίδια και να συμπληρώνουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Η Coleco κυκλοφόρησε τις κονσόλες Telstar Ranger, Alpha, Colormatic και Combat. Επιπλέον, η General Home Products έφερε τον Wonder Wizard στην προσοχή των παικτών.

Στα τέλη της δεκατίας του 70’ Η Nintendo, η Mattel και η Philips βρίσκονται στο επίκεντρο

Η Nintendo έγινε μια σημαντική φιγούρα στην αγορά παιχνιδιών κονσολών. Ωστόσο, η Color TV Game Series ήταν διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνία. Το 1979, η Mattel παρουσίασε την κονσόλα Intellivision, η οποία στην πραγματικότητα εκφόβισε το Atari 2600 με τις εξαιρετικές δυνατότητές της. Στα τέλη του 1974 στην Ιταλία έρχεται το Ping-O-Tronic μπορεί να μην είναι γνωστό όνομα όπως πολλές από τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών πρώτης γενιάς σε αυτήν τη λίστα, ήταν η πρώτη οικιακή κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών που κυκλοφόρησε στην Ιταλία. Το Ping-O-Tronic κατασκευάστηκε από την Zanussi, μια εδραιωμένη εταιρεία επίπλων.

Δεν είναι γνωστά πολλά για την αρχική κυκλοφορία του Ping-O-Tronic. Η κονσόλα κυκλοφόρησε κάποια στιγμή στα τέλη του 1974 από τη Sèleco, έναν Ιταλό κατασκευαστή ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Αρκετές εκδόσεις του Ping-O-Tronic κυκλοφόρησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αριθμούνται PP-1 έως PP-10. Το Ping-O-Tronic ακολούθησε το Play-O-Tronic το 1977.

Η Coleco συνέχισε να ανοίγει το δρόμο της προς την ανάπτυξη κυκλοφορώντας τις κονσόλες Telstar Sportsman, Colortron, Marksman και Gemini.

 

 

Η Philips αγόρασε την Magnavox και κυκλοφόρησε τα Philips Odyssey 2, Philips Odyssey 2001 και Philips Odyssey 2100.

Το 1983 η Nintendo δημιούργησε την κονσόλα Famicom λίγο μετονομάστηκε και λανσαρίστηκε ως  NES σπάζοντας τα ρεκορ καθως πούλησε συνολικά 61 εκατ. συσκευές σ’ όλον τον κόσμο. Ήταν 8-bi και τα δημοφιλής της παιχνίδια ήταν το Super Mario Bros, The Legned of Zelda, Metroid, Capcom’s Mega Man, Konami’s Castlevania, Square’s Final Fantasy και Enix’s Dragon. Τα πρώτα δύο χρόνια κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ενώ αργότερα απλώθηκε σ’ όλο τον πλανήτη.

Τέλη της δεκαετίας του 80’ «πόλεμος» ξέσπασε μεταξύ της Sega και της Nintendo. Και οι δύο εταιρείες προσπάθησαν να ξεπεράσουν η μία την άλλη και κυκλοφόρησαν όλο και πιο εξελιγμένα κομμάτια εξοπλισμού gaming.

Η Sega δημιούργησε το Mega Drive και το Master System III. Στην συνέχεια η Nintendo κυκλοφόρησε το Super Nintendo (SNES )στις αρχές του 1990. Εκείνη την εποχή, η Atari κυκλοφόρησε το μοντέλο 7800 που προσέφερε συμβατότητα προς τα πίσω με το θρυλικό Atari 2600.

Το SNES έλαβε σε μεγάλο βαθμό θετικές κριτικές και γνώρισε παγκόσμια επιτυχία, καθώς έγινε η κονσόλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εποχής των 16 bit στην συνέχεια αντιμετώπισε τον έντονο ανταγωνισμό από την κονσόλα Genesis της Sega στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Στην δεκαετία του 1990 η SNK Neo Geo τάραξε την αγορά με την εισαγωγή του Neo Geo AES. Το τελευταίο είχε εντυπωσιακά γραφικά για την εποχή του, αλλά η βαριά τιμή (η ίδια η κονσόλα κόστιζε $800 και κάθε παιχνίδι κόστιζε $200) έπαιξε ένα κόλπο στο SNK και η κονσόλα δεν πέτυχε την αναμενόμενη συντριπτική επιτυχία.

Όσο περνούσαν τα χρόνια υπήρξε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των κονσόλων βιντεοπαιχνιδιών. Το 1992 κυκλοφόρησε η πρώτη κονσόλα CD – η Philips CD-i. Την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε το Sega CD. Το 1993, η Atari παρουσίασε το Atari Jaguar, το οποίο είχε στόχο να κηρύξει τον πόλεμο στις κονσόλες 16-bit που ήταν διαθέσιμες στην αγορά. Όσο λυπηρό κι αν φαίνεται, η Jaguar ήταν η τελευταία κονσόλα που κυκλοφόρησε η Atari.

Εκείνη την εποχή, η κατασκευή της κονσόλας προχωρούσε με τρομερή ταχύτητα και συγκεκριμένα το 1994  Η Sega Saturn και η Sony Playstation τράβηξαν γρήγορα την προσοχή των gamers.

Sega Saturn (9 εκατομμύρια πωλήσεις)

Το Saturn ήταν αρχικά επιτυχημένο στην Ιαπωνία, αλλά απέτυχε να πουλήσει μεγάλο αριθμό στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά την έκπληξή του τον Μάιο του 1995, τέσσερις μήνες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία κυκλοφορίας του. Το Saturn έχασε γρήγορα μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, όπου σταμάτησε η παραγωγή του το 1998. Έχοντας πουλήσει 9,26 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, το Saturn θεωρείται εμπορική αποτυχία. Η αποτυχία να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι στη σειρά Sonic the Hedgehog, γνωστό στην ανάπτυξη ως Sonic X-treme, θεωρείται παράγοντας για την κακή του απόδοση.

Sony Playstation (102 εκατομμύρια πωλήσεις)

Το PlayStation σηματοδότησε την άνοδο της Sony στην εξουσία στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Η κυκλοφορία του προκάλεσε αναγνώριση από τους κριτικούς και ισχυρές πωλήσεις. σε λιγότερο από μια δεκαετία, έγινε η πρώτη πλατφόρμα ψυχαγωγίας υπολογιστή που απέστειλε πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες. Η χρήση των συμπαγών δίσκων προανήγγειλε τη μετάβαση της βιομηχανίας παιχνιδιών από τις κασέτες.

Το Nintendo 64 γεννήθηκε το 1996 κάνοντας 34 εκ. πωλήσεις.

Η ανάπτυξη της κονσόλας ξεκίνησε το 1993 με την κωδική ονομασία «Project Reality». Αν και ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε ως επί το πλείστον στα μέσα του 1995, η κυκλοφορία του καθυστέρησε μέχρι το 1996. Η κονσόλα πήρε το όνομά της από τη μονάδα επεξεργασίας 64 bit. Κυκλοφόρησε με τρία παιχνίδια: Super Mario 64, Pilotwings 64 και Saikyō Habu Shōgi (αποκλειστικά στην Ιαπωνία). Ο Time το ονόμασε Μηχανή της Χρονιάς το 1996 και το 2015, τα ΜΜΕ την ονόμασαν την ένατη καλύτερη κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών όλων των εποχών. Το Nintendo 64 σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2002 μετά την κυκλοφορία του διαδόχου του, του GameCube. Το Nintendo 64 έγινε γνωστό από τους κριτικούς κατά την κυκλοφορία του και παραμένει μία από τις πιο αναγνωρισμένες κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών.

 

Το 1998 Sega έβγαλε το Dreamcast μια κονσόλα ονειρική με καλές επιδόσεις ωστόσο πούλησε 9εκ.κομμάτια. Το Dreamcast είχε μικρή διάρκεια ζωής και περιορισμένη υποστήριξη, οι κριτικοί που εξέτασαν την κονσόλα είπαν ότι ήταν μπροστά από την εποχή της.

Η βιβλιοθήκη του περιέχει πολλά παιχνίδια που θεωρούνται καινοτόμα, συμπεριλαμβανομένων των Crazy Taxi, Jet Set Radio, Phantasy Star Online και Shenmue, καθώς και θύρες υψηλής ποιότητας από την πλακέτα συστήματος arcade NAOMI της Sega. Το Dreamcast ήταν επίσης η πρώτη κονσόλα που περιελάμβανε ένα ενσωματωμένο modular modem για υποστήριξη στο Διαδίκτυο και online παιχνίδι.

Η δεκαετία 2000 ήταν μια εποχή ταχείας τεχνολογικής ανάπτυξης, καθώς γεννήθηκαν το Playstation 2, Nintendo Gamecube και Xbox.

Το 2000 Sony έβγαλε το Playstation 2 πούλησε 155 εκατομμύρια. Ήταν η κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας πουλήσει πάνω από 155 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως. Πάνω από 3.800 τίτλοι παιχνιδιών έχουν κυκλοφορήσει για το PS2, με πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια αντίτυπα να έχουν πουληθεί. Το PS2 φορούσε επεξεργαστή Emotion Engine στα 128 μπιτ στα 300Mhz.

Το 2001 γεννήθηκε το Nintendo Gamecube πουλώντας 22εκ.πωλήσεις , η υποδοχή του GameCube ήταν γενικά θετική. Η κονσόλα επαινέστικε για το χειριστήριο, την εκτενή βιβλιοθήκη λογισμικού και τα παιχνίδια υψηλής ποιότητας, αλλά επικρίθηκε για τον εξωτερικό σχεδιασμό και την έλλειψη χαρακτηριστικών. Η Nintendo πούλησε 21,74 εκατομμύρια μονάδες GameCube παγκοσμίως πριν η κονσόλα διακοπεί το 2007. Ο διάδοχός της, το Wii, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2006.

Το 2001 Microsoft εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της παιχνιδομηχανής με το Xbox κυκλοφόρησε στις 15 Νοεμβρίου 2001 στη Βόρεια Αμερική. Στις 22 Φεβρουαρίου του 2002 στην Ιαπωνία και στις 14 Μαρτίου 2002 στην Αυστραλία και την Ευρώπη. Ήταν η πρώτη εισβολή της Microsoft στην αγορά των κονσολών. Η ενσωματωμένη υπηρεσία Xbox Live που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2002 επέτρεπε στους παίκτες να παίζουν παιχνίδια online με ή χωρίς ευρυζωνική σύνδεση. Το Xbox Live σημείωσε επιτυχία λόγω των καλύτερων διακομιστών από τους ανταγωνιστές του και των χαρακτηριστικών του, όπως μια λίστα φίλων και τίτλοι ορόσημων όπως το Halo 2 που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2004, το οποίο είναι το βιντεοπαιχνίδι Xbox με τις περισσότερες πωλήσεις και ήταν μακράν το πιο δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι για το σύστημα.

To Xbox 360 με 86 εκατομμύρια πωλήσεις γεννήθηκε 2005, συγκεκριμένη κονσόλα είναι η έκτη σε πωλήσεις κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών στην ιστορία και η κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις που κατασκευάστηκε από αμερικανική εταιρεία.

Παρόλο που δεν ήταν η κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις της γενιάς της, το Xbox 360 θεωρήθηκε από το TechRadar ως η πιο επιδραστική, χάρη στην έμφαση που έδωσε στη διανομή ψηφιακών μέσων και στο παιχνίδι πολλαπλών παικτών στο Xbox Live.

Το 2006 η Sony έβγαλε το Playstation 3 με 87 εκατομμύρια πωλήσεις ωστόσο τα πρώτα του χρόνια, το σύστημα έτυχε αρνητικής υποδοχής, λόγω της υψηλής τιμής του (599 δολάρια για ένα μοντέλο 60 GB, 499 δολάρια για ένα μοντέλο 20 GB), της πολύπλοκης αρχιτεκτονικής του επεξεργαστή και της έλλειψης ποιοτικών παιχνιδιών, αλλά επαινέθηκε για τις δυνατότητες Blu-ray και τις “ανεκμετάλλευτες δυνατότητες” του.

Η υποδοχή θα γινόταν πιο θετική με την πάροδο του χρόνου. Το σύστημα είχε ένα αργό ξεκίνημα στην αγορά, αλλά κατάφερε να ανακάμψει, ιδίως μετά την παρουσίαση του μοντέλου Slim.

Το 2006 το Nintendo Wii με 102 εκατομμύρια πωλήσεις  επανατοποθέτησε τη Nintendo ως βασικό παίκτη στην αγορά των κονσολών.

Η εισαγωγή των παιχνιδιών που ελέγχονται με κίνηση μέσω του Wii Remote οδήγησε τόσο τη Microsoft όσο και τη Sony να αναπτύξουν τα δικά τους ανταγωνιστικά προϊόντα – το Kinect και το PlayStation Move, αντίστοιχα. Η Nintendo διαπίστωσε ότι, ενώ το Wii είχε διευρύνει τις δημογραφικές ομάδες που ήθελε, το βασικό κοινό των παικτών είχε αποφύγει το Wii.

Το 2012 το Wii U έκανε την εμφάνιση του πουλώντας 14 εκατομμύρια. Η ανταπόκριση στο Wii U ήταν ανάμεικτη. Υπεραμύνθηκε για το καινοτόμο χειριστήριο GamePad, τις βελτιώσεις στη διαδικτυακή λειτουργικότητα σε σχέση με το Wii, την προς τα πίσω συμβατότητα με το λογισμικό και τα περιφερειακά του Wii και την τιμή του, ωστόσο επικρίθηκε για το περιβάλλον χρήστη και τη λειτουργικότητά του, καθώς και για τη μικρή διάρκεια ζωής της μπαταρίας του GamePad.

To 2013 η Sony τάραξε τα νερά με το Playstation 4 πουλώντας 106 εκατομμύρια.

Το Playstation 4 κυκλοφόρησε με επικρότηση από τους κριτικούς, με τους επικριτές να επαινούν τη Sony για την αναγνώριση των αναγκών των καταναλωτών της, την υιοθέτηση της ανεξάρτητης ανάπτυξης παιχνιδιών και τη μη επιβολή των περιοριστικών συστημάτων διαχείρισης ψηφιακών δικαιωμάτων, όπως αυτά που είχε αρχικά ανακοινώσει η Microsoft για το Xbox One.

Το 2013 το Xbox One κάνει την εμφάνιση του και πουλάει  41 εκατομμύρια κομμάτια.

Το Xbox One έλαβε θετικές κριτικές για τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό του χειριστηρίου, τις λειτουργίες πολυμέσων και τη φωνητική πλοήγηση. Ο πιο αθόρυβος και ψυχρός σχεδιασμός του επαινέθηκε επειδή έκανε την κονσόλα πιο αξιόπιστη από τον προκάτοχό της κατά την κυκλοφορία, αλλά η κονσόλα επικρίθηκε γενικά για την εκτέλεση παιχνιδιών σε τεχνικά χαμηλότερο επίπεδο γραφικών από το PlayStation 4.

Το 2017 το Nintendo Switch κάνει την είσοδο του στην αγορά  με 68 εκατομμύρια πωλήσεις. Μέχρι τις αρχές του 2018, το Switch έγινε η ταχύτερα πωλούμενη οικιακή ή υβριδική κονσόλα τόσο στην Ιαπωνία όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, το Nintendo Switch και το Nintendo Switch Lite έχουν πουλήσει πάνω από 79 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως. Οι πωλήσεις του Switch έχουν συνδεθεί σε μεγάλο βαθμό με τις πωλήσεις των first-party τίτλων της Nintendo, με έξι παιχνίδια: The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Odyssey, Super Smash Bros. Ultimate, Pokémon Sword and Shield και Animal Crossing: New Horizons που έχουν πουλήσει πάνω από είκοσι εκατομμύρια μονάδες το καθένα.

Το 2020 η Sony βγάζει και επίσημα το  PlayStation 5, με τον ιαπωνικό κολοσσό δημοσιοποιεί  για πρώτη φορά τις τιμές των δύο εκδόσεων του PS5, Την full έκδοση με υποδοχή για CD και εκείνη που θα υποστήριζε τα παιχνίδια μόνο ψηφιακά.

Η κονσόλα κυκλοφόρησε αρχικά σε ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνία, Μεξικό, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Νότια Κορέα στις 12 Νοεμβρίου και έπειτα από μία εβδομάδα θα φτάσει στην Ευρώπη.

Την ίδια χρονιά αλλά λίγες μέρες νωρίτερα  η Microsoft είχε ανακοινώσει ότι το Xbox Series X θα κυκλοφορήσει στις 10 Νοεμβρίου μαζί με την μικρότερη έκδοσή του Series S. Το Xbox  έκλεψε τις εντυπώσεις κατά τη διάρκεια των The Game Awards. Οι φανς του gaming περίμεναν πολλά χρόνια για μία νέα έκδοση του Xbox. Tο Xbox Series X μοιάζει με tower υπολογιστή και είναι πολύ πιο ψηλό από τον προκάτοχό του, το Xbox One X.

Η νέα παιχνιδοκονσόλα μέχρι τώρα ήταν γνωστή ως Project Scarlett. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία θα είναι «τέσσερις φορές το πιο γρήγορο και το πιο δυνατό Xbox».

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας. Με την περιήγησή σας σε αυτή στην ιστοσελίδα συμφωνείτε με τη χρήση cookies. Δείτε όλες τις λεπτομέρειες τους όρους χρήσης και τις προϋποθέσεις. ΔΕΧΟΜΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ