Ο γηραιότερος οδηγός του WRC, Σεμπαστιάν Λεμπ, που κατέκτησε νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος στις 26 Φεβρουαρίου θα συμπληρώσει 48 χρόνια ζωής, έγινε ο γηραιότερος οδηγός που κατέκτησε νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), μετά την σημερινή (23/01) επικράτηση του στο Ράλι του Μόντε Κάρλο.
Ο Γάλλος «πιλότος», οδηγώντας το Puma Rally 1 για λογαριασμό της M-Sport Ford, με την νέα του συνοδηγό, Ιζαμπέλ Γκαλμίς, πέτυχε την 80η νίκη της καριέρας του στο WRC και την όγδοη στο θρυλικό ράλι του Πριγκηπάτου.
Στην δεύτερη θέση και σε απόσταση μόλις 10,5 δευτερολέπτων τερμάτισε ο συμπατριώτης του, Σεμπαστιάν Οζιέ, με Toyota, ενώ ο Λεμπ πήρε το ρεκόρ για τον γηραιότερο νικητή σε αγώνα ράλι από τον Σουηδό Μπιόρν Βαλντεγκαρντ, ο οποίος το 1990 επικράτησε στο Ράλι Σαφάρι στην Κένυα, σε ηλικία 46 ετών και πέντε μηνών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Οζιέ εκκίνησε στην προτελευταία ειδική του αγώνα, έχοντας προβάδισμα σχεδόν μισού λεπτού από τον Λεμπ. Όμως, στη διάρκεια της διαδρομής «κλάταρε» το εμπρός αριστερό ελαστικό του, με αποτέλεσμα ο Λεμπ να ανακτήσει την πρωτοπορία, την οποία είχε… παραδώσει στον συμπατριώτη του το Σάββατο.
«Φυσικά και είμαι πολύ χαρούμενος, δεν περίμενα κάτι τόσο καλό όταν ήλθα εδώ. Ηταν μια υπέροχη μάχη, ο Οζιέ ήταν πολύ γρήγορος» σχολίασε μετά την νίκη του ο Λεμπ, λίγο πριν ανεβεί στο βάθρο για να ακουσθεί η «Μασσαλιώτιδα».
Ο Λεμπ οδηγεί σε κορυφαίο επίπεδο εδώ και είκοσι χρόνια, καθώς σημείωσε την πρώτη νίκη του το 2002 στην Γερμανία, ενώ έχει επικρατήσει στο Μόντε Κάρλο το 2003, το 2004, το 2005, το 2007, το 2008, το 2012, το 2013 και το 2022.
Ο Αλσατός οδηγός πέρασε στην Ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ως ο πρώτος νικητής σε αγώνα WRC με υβριδική τεχνολογία. Με έναν ηλεκτροκινητήρα, εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι πιλότοι επωφελήθηκαν κατά την διάρκεια του αγώνα, περιστασιακά, από πλεόνασμα ισχύος.
Όσον αφορά στην συνοδηγό του, η Ιζαμπέλ Γκαλμίς είναι «νεοφώτιστη» στο κορυφαίο επίπεδο και έγινε η -μόλις- δεύτερη αρχάρια «πιλότος» που νίκησε στο WRC, μετά την Φαμπρίτσια Πονς, το 1997.
Ο Κάλε Ροβάνπερα με Toyota ήταν ο ταχύτερος στην τελευταία ειδική του αγώνα, την αποκαλούμενη Power Stage, με αποτέλεσμα να πάρει πέντε επιπλέον βαθμούς. Ο Έλφιν Έβανς ήταν δεύτερος και πήρε τέσσερις βαθμούς με το ίδιο αυτοκίνητο, ενώ ο Τιερί Νεβίλ με Hyundai «μάζεψε» τρεις βαθμούς. Ο Λεμπ αποκόμισε δύο επιπλέον βαθμούς για την τέταρτη θέση που κατέκτησε στην Power Stage, ενώ ο Οζιέ κατετάγη πέμπτος και πήρε τον τελευταίο επιπλέον βαθμό.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο Ράλι του Μόντε Κάρλο και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:
- Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία/Ford) 3 ώρες 00:32.8
- Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) + 10.5
- Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) + 1:39.8
- Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) + 2:16.2
- Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Ford) + 6:33.4
- Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) + 7:42.6
- Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) + 11:33.8
- Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) + 12:24.7
- Έρικ Κάις (Τσεχία/Ford) + 12:29.2
- Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda) + 13:41.3
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
- Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία/Ford) 27 βαθμοί
- Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 19
- Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 17
- Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) 15
- Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 11
- Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Ford) 10
- Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 6
- Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 4
- Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 4
- Έρικ Κάις (Τσεχία/Ford) 2
- Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda) 1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
- M-Sport Ford WRT 42 βαθμοί
- Toyota Gazoo Racing WRT 39
- Hyundai Shell Mobis WRT 13
- Toyota Gazoo Racing WRT NG 8