F1 GP Ιταλίας: Πρώτη θέση ο Γκασλί, βάθρο για Σάινθ και Στρολ

Σε έναν εκπληκτικό αγώνα ο Πιέρ Γκασλί, πανηγύρισε την πρώτη νίκης της καριέρας του.

Ο Γάλλος εκμεταλλεύτηκε την ποινή, που έριξε στην κατάταξη τον Λούις Χάμιλτον και με εκπληκτική οδήγηση, επανέλαβε το θαύμα που είχε πετύχει το 2008 ο Σεμπάστιαν Φέτελ, με την AlphaTauri της οποίας το όνομα τότε ήταν Scuderia Toro Rosso.

Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε δεύτερος με τη McLaren στο καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η Racing Point του Λανς Στρολ.

 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Ο αγώνας στον «Ναό της Ταχύτητας» υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, ηλιόλουστη μέρα, τη θερμοκρασία αέρα στους 28 βαθμούς και αυτή του οδοστρώματος στους 45.

Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Λούις Χάμιλτον, είχε πανηγυρίσει την 94η pole του και παράλληλα σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία του σπορ! Ο Βάλτερι Μπότας τον πλαισίωσε για πολλοστή φορά, με τη McLaren του Σάινθ και τη Racing Point του Σέρχιο Πέρεζ στη δεύτερη σειρά του grid. Στην τρίτη θέση ήταν η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν και η δεύτερη McLaren με τον Λάντο Νόρις.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, καλή εκκίνηση έκαναν οι δύο McLaren, ενώ ο Μπότας είχε επαφή στην πρώτη στροφή με τον Νόρις και έτσι ο Φιλανδός έπεσε στην έκτη θέση μόλις στον δεύτερο γύρο. Επιπλέον, χαμένοι της εκκίνησης ήταν ο Άλμπον, καθώς απώλεσε έξι θέσεις έπειτα από την επαφή που είχε με τον Γκασλί στην πρώτη στροφή και ο Μάγκνουσεν που βρέθηκε στην τελευταία θέση. 

Στον πέμπτο γύρο ο Χάμιλτον πήρε τα ηνία του αγώνα με τους Σάινθ και Νόρις να ακολουθούν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ εγκατέλειψε στον έβδομο γύρο λόγο προβλήματος στα φρένα.

Να σημειωθεί ότι ο Άλμπoν στον δέκατο γύρο δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων, καθώς εμπόδισε τον Γκροζάν και έπεσε αρκετά στην κατάταξη.

Στον 15ο γύρο η μάχη συνεχίστηκε για τις θέσεις, που θα οδηγούσαν στην πρώτη πεντάδα ανάμεσα στους Πέρεζ, Ρικιάρντο, Μπότας και Φερστάπεν , οι οποίοι βρέθηκαν για αρκετή ώρα κοντά ο ένας από τον άλλον.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στον 20ο γύρο ως συνέπεια της εγκατάλειψης του Μάγκνουσεν. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στις ομάδες να πραγματοποιήσουν το πρώτο τους pit stop. Το «safety car» άλλαξε όλη την εικόνα του αγώνα με τους οδηγούς, οι οποίοι προχώρησαν σε pit stop στην αρχή να είναι στις πρώτες σειρές της κατάταξης.

Ένα γύρο μετά την επανεκκίνηση του αγώνα, είχαμε ξανά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, λόγο του ατυχήματος, που είχε ο Σαρλ Λεκλέρκ στην έξοδο της στροφής «Parabolica». Ο αγώνας σταμάτησε, για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο, ενώ όλοι αναγκάστηκαν να γυρίσουν στα pit. Για πρώτη φορά μετά το 1995 και τα δύο μονοθέσια της Ferrari εγκατέλειψαν στην πίστα της «Monza». Ωστόσο, ο Μονεγάσκος είναι καλά στην υγεία του χωρίς να έχει αποκομίσει κάποιο πρόβλημα.

Σε όλο αυτό το χάος είχαμε και Stop/Go ποινή της τάξης των δέκα δευτερολέπτων για τους Λούις Χάμιλτον και Αντόνιο Τζιοβινάτσι, διότι μπήκαν στα pit την ώρα που η είσοδος του pit lane ήταν κλειστή.

Με την επανεκκίνηση του αγώνα οι οδηγοί βρέθηκαν στην γραμμή εκκίνησης με τον Στρόλ στην δεύτερη θέση και τον Γκασλί στην τρίτη, και τις δύο Alfa Romeo στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο Χάμιλτον ναι μεν εκίνησε από την πρώτη θέση, αλλά έπρεπε να εκτίσει την ποινή του και έτσι βρέθηκε αρκετά πίσω και στην τελευταία θέση.

Έπειτα από όλα αυτά τα συμβάντα στον 30ο γύρο προηγήθηκε ο Γκασλί με δεύτερο τον Κίμι Ραϊκόνεν και τρίτο τον Σάινθ, καθώς ο Τζιοβινάτσι μπήκε στα pit για να εκτίσει την ποινή του.

Στον 31ο γύρο είχαμε ακόμα μία εγκατάλειψη αυτή την φορά για τον Μαξ Φερστάπεν με πρόβλημα στην μονάδα ισχύος και ενώ εκείνη την στιγμή ο ομόσταυλός του βρισκόταν στην 14η θέση.

Την στιγμή που ο Γκασλί βρέθηκε τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά, ο Ραϊκόνεν απώλεσε τρεις θέσεις, με τον Σάινθ να περνάει στην δεύτερη θέση και τον Στρόλ στην τρίτη.

15 γύρους πριν το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον προσπάθησε να καλύψει την διαφορά από τα υπόλοιπα μονοθέσια με την Mercedes να έχει πιάσει έναν καταπληκτικό ρυθμό.

Οι δύο Renault με δέκα γύρους να απομένουν προσπέρασαν τον Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος έπεσε στην ένατη θέση και ακολούθησε τον Μπότας, ο οποίος βρισκόταν σταθερά στην πέμπτη θέση.

Καθώς στους τελευταίους γύρους δεν άλλαξε κάτι ο Γκασλί πήρε μία ουρανοκατέβατη νίκη στην «Monza» για την Alpha Tauri, με τον Σάινθ δεύτερο και τον Στρόλ  που συμπλήρωσε το βάθρο στην τρίτη θέση. Η άλλη McLaren με τον Νόρις τερμάτισε στην αξιοπρεπέστατη τέταρτη θέση και ο Μπότας ακολούθως στην πέμπτη. Η δεύτερη Mercedes με οδηγό τον Χάμιλτον τερμάτισε στην έβδομη θέση, αφού πρώτα ανέκαμψε από τον πάτο με τον ταχύτερο γύρο.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη στον αγώνα της Ιταλίας:

Πρωτάθλημα κατασκευαστών:

1 Mercedes 281
2 Red Bull 158
3 McLaren 98
4 Racing Point 82
5 Renault 71
6 Ferrari 61
7 AlphaTauri 47
8 Alfa Romeo 2
9 Haas 1
10 Williams 0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*