Οι δύο Mercedes των Βάλτερι Μπότας και Λούις Χάμιλτον βρέθηκαν στην κορυφή του P3.
Ευτυχώς σήμερα η βροχή, δεν έκανε την εμφάνιση της, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα στους πιλότους για αρκετές δοκιμές, δεδομένης και της χθεσινής έλλειψης όσον αφορά στη δράση στα P1 και P2, ενόψει του αυριανού Grand Prix της Formula 1.
Ουσιαστικά, ήταν απολύτως λογικό πως με το «πράσινο» φως της διαδικασίας, οι περισσότεροι οδηγοί θα έκαναν την εμφάνισή τους στην πίστα. Μέσα στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας, όλα τα μονοθέσια πλην των Φέτελ και Στρολ είχαν βγει εντός πίστας. Ο Γερμανός εισήλθε λίγο αργότερα για δοκιμές, ενώ ο Στρολ δεν αγωνίστηκε λόγο αδιαθεσίας.
Το γεγονός πως κανένας πιλότος από τις ομάδες, δεν είχε κάνει καθόλου γύρους χθες, σήμαινε πως σήμερα θα έπρεπε να δοκιμάσουν όλες τις γόμες, ώστε να προβούν σε προσομοιώσεις κατατακτηρίων και αγώνα και να διαπιστώσουν πως συμπεριφέρονται τα ελαστικά από άποψη θερμοκρασιών και απόδοσης.
Συγκεκριμένα, χαρακτηριστικές ήταν και οι χαμηλές θερμοκρασίες, με τον αέρα να βρίσκεται στους 8 βαθμούς και την πίστα στους 16. Αυτό σήμαινε πως τα ελαστικά θα είχαν πρόβλημα να μπουν στο παράθυρο λειτουργίας τους και να αποδώσουν, ειδικότερα οι πιο σκληρές γόμες.
Γενικά, επειδή η πίστα ήταν νέα για πολλούς από τους αγωνιζόμενους, τουλάχιστον μέχρι τα μισά της διαδικασίας, κανείς δεν έδειξε να ενδιαφέρεται για γρήγορους γύρους, με τους περισσότερους να δοκιμάζουν τη μέση και τη σκληρή γόμα. Να σημειωθεί πως, η υγρασία που υπήρξε επηρέασε τα πατήματα πάνω από τα κερμπ, παρατηρήθηκαν πολλά άτσαλα περάσματα από πάνω τους, ειδικά στο τελευταίο chicane πριν την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Χαρακτηριστικό ήταν και το τετακέ που είχε στην έξοδο από το chicane ο Φέτελ, με τον Ράσελ λίγο αργότερα να έχει μεγαλύτερο τετακέ, που τον έθεσε εκτός πίστας. Ευτυχώς για τον Βρετανό, δεν χτύπησε με τα προστατευτικά και συνέχισε τις προσπάθειές του.
Κάπου εκεί, άρχισαν τους γρήγορους γύρους και οι Mercedes. Αρχικά, ο Μπότας έκανε δεύτερο γύρο, μόλις 157 χιλιοστά πίσω από τον Φερστάπεν. Στη συνέχεια, ήταν σειρά του πρωτοπόρου στη βαθμολογία, Χάμιλτον να αρχίσει την προσπάθειά του.
Ο Βρετανός, αν και με κίνηση στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, κατάφερε να κάνει δεύτερο χρόνο και ξεπέρασε τον ομόσταβλο του. Ο Μπότας, όμως απάντησε άμεσα με ταχύτερο γύρο όλων με 1:26.968. Ο Φινλανδός, αργότερα βελτίωσε ακόμα περισσότερο τον χρόνο του και κατέβηκε στο 1:26.225.
Στα τελευταία πέντε λεπτά η κίνηση στην πίστα έγινε έντονη, με τους οδηγούς να παλεύουν στις τελευταίες τους προσπάθειες για έναν γρήγορο γύρο.
Ωστόσο δεν άλλαξε κάτι και οι δύο Mercedes πανηγύρισαν ένα ακόμα 1-2. Αξιοπρεπής εμφάνιση είχε η Ferrari, με τον Σαρλ Λεκλέρ να είναι τρίτος, και τον Σεμπάστιαν Φέτελ να είναι πέμπτος. Ο Μονεγάσκος ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Μπότας, αλλά η τρίτη θέση δίνει στη Scuderia ελπίδα μετά από ένα σερί κακών αποτελεσμάτων.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, την ώρα που ο Αλεξάντερ Άλμπον ήταν μόλις ένατος με τη δεύτερη Red Bull.
Τέλος, ο Λανς Στρολ δεν έτρεξε στην περίοδο, με τη Racing Point να αναφέρει ότι δεν ένιωθε καλά. Επίσης η ομάδα του, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως δεν είναι σε θέση να αγωνιστεί και τη θέση του θα πάρει ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, που είχε αντικαταστήσει τον Σέρχιο Πέρεζ στους δυο αγώνες του Σίλβερστοουν.
? FP3 CLASSIFICATION (60/60 MINS) ?
The Mercedes duo lead Leclerc after a frantic hour of prep before qualifying!#EifelGP ?? #F1 pic.twitter.com/wmVZWJjE63
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020